Zwiększ zyski ze sprzedaży za granicą poprzez dobry opis produktu

Co sprawia, że sklep internetowy czy aukcje cieszą się popularnością wśród klientów? Dlaczego opis produktu jest tak ważny? Niezależnie od tego, gdzie działasz – czy to na rynku krajowym, czy też międzynarodowym wykorzystując platformę eBay, powinieneś zainwestować w dobrej jakości opisy produktów.

Zakupy przez internet cieszą się wielką popularnością wśród klientów. I choć nie można dotknąć produktu czy przymierzyć go, to z badań wynika, że statystyczny Kowalski kupuje w sieci coraz więcej. To jednak, od którego sprzedawcy zakupi buty, mikser czy książkę zależy niekoniecznie od ceny, ale także prezentacji produktu. W jaki sposób tworzyć opisy produktów? Na co położyć nacisk? Czy wystarczy wyłącznie rzetelne przedstawienie produktu, czy może konieczne jest jego zachwalanie?

Zobacz naszą ofertę na indywidualny szablon ebay

Szablon i aukcja

Każdy przedsiębiorca, który poważnie myśli o tym, aby sprzedawać w sieci musi posiadać odpowiedni szablon, z którego będzie korzystał wystawiając poszczególne aukcje. Warto przy tym pamiętać, że warstwa wizualna jest równie ważna jak słowa. Specjaliści podkreślają, że konieczne jest, aby grafika i słowa wzajemnie się uzupełniały. To jest możliwe wówczas, gdy wystawiając aukcje na eBay zastosuje się zindywidualizowany szablon, który pozwoli konsumentowi na szybkie odnalezienie najważniejszych informacji zarówno na temat produktów, jak i samego sprzedającego.

Dane podstawowe

Niezależnie od tego, co jest obiektem oferty, nie obejdzie się bez przedstawienia podstawowych parametrów produktu. Mowa tu o choćby o producencie, rozmiarze czy wysokości. Takie elementy są informacjami zupełnie podstawowymi. Co prawda, myli się ten, kto uważa, że to wystarczy, ale niekiedy już ta garść danych może przekonać klienta zwłaszcza, jeżeli konkurencja skupi się wyłącznie na marketingowym przekazie zapominając o zupełnym minimum i podstawie. I wbrew pozorom nie jest to sytuacja rzadka, coraz częściej sprzedawcy skupiają się przede wszystkim na zachwalaniu produktu.

Puste słowa

Możesz wynająć profesjonalnego copywritera, który stworzy opisy dla produktów, które sprzedajesz, możesz też samodzielnie spróbować napisać ofertę. Twoją przewagą jest tu fakt, że przedmiot możesz położyć przed sobą i opisywać dokładnie to, co widzisz. Trzeba jednak przy tym pamiętać, aby wystrzegać się tak zwanych „pustych” słów. Mowa tu o wyrazach, które nie niosą informacji. Przykład? „Sprzedawane przez nas komputery są najwyższej jakości”. Co znaczy „najwyższej jakości”? Klient z tego zdania nie wyciąga żadnej informacji a mógłby z dopełnienia zdania, które mogłoby brzmieć „gdyż mają trwałą, aluminiową obudowę i wyposażone zostały w oprogramowanie firmy X”.

Moich produktów nie da się opisać

O każdym produkcie można napisać wystarczająco dużo, aby wywołać w kliencie potrzebę jego posiadania. Niezależnie od tego, co sprzedajesz konieczne jest przekonanie konsumenta, że dany produkt mu się po prostu przyda w codziennym życiu. Wykorzystać można tu choćby stereotypy. Jeżeli Twoja oferta kierowana jest do kobiet, to warto podkreślić, że na przykład kosmetyki te poprawią stan skóry, sprawią, że włosy przestaną być łamliwe itd. Istotną kwestią jest tu też przywoływanie liczb, dostępnych badań, opinii specjalistów. Dzięki temu przekaz jest wyraźny i wiarygodny – musisz to mieć, gdyż właśnie to jest Tobie potrzebne i pozwoli Tobie rozwiązać problemy.

O ile można zwiększyć dochody?

Nie ma jednego złotego środka na to, aby zwiększyć swoje przychody. Na pewno składa się na to kilka kwestii, zaś dobrze przygotowane opisy to jeden z czynników, który pozwoli zwiększyć sprzedaż. Najlepsi potrafią – właśnie przy pomocy opisów produktów – powiększyć swoje dochody o 400%. Słowo jest cenne i ważne zwłaszcza w sieci, gdzie nie można towaru dotknąć. A skoro tak, to niezależnie od tego, czy dopiero rozpoczynasz działalność i tworzysz sklep na eBay, czy zależy Tobie na zwiększeniu zysków, warto przeanalizować posiadane oferty pod kątem właśnie ich atrakcyjności słownej. Czasem tylko niewielkie zmiany potrzebne są do tego, aby sprzedawać więcej i lepiej.

2016-12-10T16:26:34+00:00 sierpień 4th, 2016|Bez kategorii|